A központi rendszer hibája miatt késik az adóegyenlegek kiküldése

Az önkormányzat a korábbi évektől eltérően most később küldi ki az idei adókötelezettségről szóló értesítőt a terézvárosiaknak. Ennek oka az, hogy az adatok lekéréséhez szükséges kormányzati informatikai rendszer működése akadozik.

A korábbi évek gyakorlata az volt, hogy minden magánszemély legkésőbb március 15-ig megkapta az adófizetéshez szükséges csekket és egyenleget. Tavaly azonban az ország 3200 településéhez hasonlóan Terézváros is csatlakozott ahhoz az ASP rendszerhez, amelynek éppen az elektronikus ügyintézés korszerűsítését kellett volna szolgálnia. Ennek a kormányzati rendszernek a használata most országosan problémákat okoz, ezért a terézvárosi önkormányzat sem tudta mindenkinek időben kipostázni az egyenleget.

Az első félévi adó befizetésének határideje 2020. március 16., és ez a határidő azokra is vonatkozik, akik még nem kaptak értesítőt. Nekik ugyanakkora összeget kell befizetniük adóként, mint amekkorát tavaly. Az adó megfizetése jogi személyeknek kizárólag átutalással, magánszemélyek esetén átutalással vagy postai csekken lehetséges. Csekket az az önkormányzat ügyfélszolgálati irodáján lehet beszerezni (1067 Budapest, Eötvös utca 4.).

A legegyszerűbb és leggyorsabb az online ügyintézés: cégkapuval és ügyfélkapuval rendelkező adózóink a számlaegyenlegüket az önkormányzati hivatali portálon https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap megnézhetik és itt be is tudják fizetni.

Köszönjük megértésüket és türelmüket!