Vissza a köztereket az embereknek!

A májusi teszt után Terézváros és Erzsébetváros ismét közös forgalomcsillapítási akciót indít. Az augusztus 10. és október 31. között zajló projekt során megtapasztalhatjuk, hogy milyen a gyalogos- és kerékpárosközpontú belváros.

A Főváros által indított Budapesti Zöld Városfeljlesztési Program részeként augusztus 10-étől megvalósuló akció célja az átmenő forgalom csökkentése, a gyalogos és kerékpáros forgalom lehetőségeinek javítása, tisztább, zöldebb, csendesebb belváros kialakítása.

 

A Terézváros és Erzsébetváros összefogásában megvalósuló projekt keretében az Andrássy út – Teréz körút – Erzsébet körút – Rákóczi út – Károly körút – Bajcsy-Zsilinszky út által határolt utcákban lesz forgalmirend-változás.

 

 

Soproni Tamás, Terézváros polgármestere és Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere közösen jelentette be a forgalomcsillapítást

 

„Az elmúlt harminc év során az egyszerű gyalogos sokszor érezhette úgy, hogy másodrendű állampolgár, ezen szeretnének változtatni – kezdte a közös akció bejelentését Soproni Tamás, Terézváros polgármestere. - A hatodik és hetedik kerület vezetése elkötelezett abban, hogy visszaadjuk az embereknek a belvárost. Egyszerűen, röviden megfogalmazva: vissza akarjuk adni a köztereket az embereknek.”

 

A hosszabb távú forgalomcsillapítási tervnek a része ez a mostani program is, melyben a Király utcát és a két kerületet határoló szakaszokat fogják átalakítani forgalomtechnikailag úgy, hogy könnyebb legyen a helyieknek célforgalomban érkezni, és a Király utcán csökkenjen az átmenő forgalom.

 

 

A cél, hogy autók helyett gyalogosok és kerékpárosok népesítsék be a belvárost

 

A helyiek mindezt már megtapasztalhatták május környékén, akkor nagyon pozitív visszajelzések érkeztek az önkormányzathoz, ezért a kerületek vezetői elhatározták, hogy hosszabb távon, több hónapra vezetik be a forgalomcsillapítást.

„A Wesselényi utca, Dohány utca, Dob utca minden áldott nap úgy néz ki, mintha autópálya lenne. Az autók reggeltől estig száguldoznak ezeken a szűk utcákon. Mi azt szeretnénk, hogyha ez megszűnne – jelentette ki a hetedik kerület polgármestere, Niedermüller Péter. - Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy részt veszünk abban a pilotprojektben, amelyik korlátozza az átmenő forgalmat.” A polgármester hangsúlyozta: csak az átmenő forgalmat korlátozzák, a lakók számára nem lesz nehezebb az autós közlekedés.

 

 

Niedermüller Péter szerint egy olyan világváros belvárosába, mint Budapest, nem való ennyi autó.

„Itt állunk a Király utcában, bármerre nézünk, mindenhol autók sokaságát látjuk. Én egy olyan kerületben szeretnék élni, ahol nem ennyi autót, hanem ennyi biciklit látok. Ahol sokkal több a zöld, ahol az úttesten nem terepjárók rontják a levegőt, hanem kerékpárosok vagy rolleresek közlekednek. A kampányban kezdettől fogva azt mondtuk, hogy egy másik várost akarunk, egy másik várospolitikát fogunk folytatni” – fogalmazott Erzsébetváros polgármestere hozzátéve, hogy azt szeretnék, hogy ez a megvalósítani kívánt „új” város fenntartható, zöld, tiszta levegőjű és szabad legyen.

 

Szerző: Gajdács Emese

Fotó:Tuba Zoltán/kepszerk.hu