"Menekülőutakat" javasol a kerékpáros klub

A Magyar Kerékpárosklub a Bajza-Bulcsú utcai aluljáró nemrég indult felújítása idejére alternatív útvonalakat javasol a bicikliseknek.

Felújítás miatt augusztus 23-án, hétfőn lezárták az eddig csak horroralagútként emlegetett a Bajza-Bulcsú utcai aluljárót. A gyalogosok mellett ez az útvonal a biciklisek között is igen közkedvelt volt, ezért a Magyar Kerékpárosklub most alternatív megoldásokat javasol a lezárások idejére.

 

A "menekülőutak" mindegyike közúton vezet, azaz nem járdán. A Ferdinánd hid járdáját sem javasolják, mivel az kifejezetten akadálypálya lenne, ugyanis abszolút nem kerékpárosbarát kialakítású.

 

Ugyanakkor az útvonalak mindegyikére igaz, hogy végig a szélső sávban lehet menni, akkor is, ha balra kell kanyarodni. Nem kell sávot váltani, hogy az autókkal együtt a belső sávból kanyarodjanak ki a bringások, hanem a keresztező út piros lámpájához lehet felállni, és onnan egyenesen folytatni az utat.

 

A három változat jellemzői, ami segítség lehet a választásban:

 

Dózsa György út:

  • csak az egyik irányban és rövid ideig van kerékpárút,
  • 21 000 - 29 000 jármű nap halad át naponta,
  • 3 busz, 2 troli járat,
  • az autósok nincsenek hozzászokva ezen az útvonalon a biciklisekhez.

 

Ferdinánd híd:

  • egyáltalán nincs kerékpárút,
  • 16 000 jármű/nap a forgalma,
  • 1 troli járat,
  • a hídon kellemetlen érzés lehet az autók mellett menni,
  • valószínűleg gyorsan mennek az autók, mert hosszan nincs zebra, lámpa.

 

Nagykörút:

  • a körút 3/4 hosszában van kerékpárút, ahol nincs, ott is számítanak rájuk az autósok,
  • 29 000-37 000 jármű naponta,
  • 7 buszjárat,
  • a legnagyobb kitérő a Bajza-Bulcsú tengelyhez képest,
  • nagyon sok kerékpárút érhető el innen.

 

A javasolt útvonalak képeken:

 

 

 

Szöveg: Gajdács Emese

Fotó: Tuba Zoltán/kepszerk.hu

Illusztráció: Magyar Kerékpárosklub