Már dolgoznak az alagútban

Hétfőn lezárták az eddig csak horroralagútként emlegetett a Bajza-Bulcsú aluljárót, amely az ősz során teljesen megújul. A sokszereplős történet élére Terézváros állt, az önkormányzat nemcsak jelentős forrást biztosít a munkákra, hanem vállalja az átadás után az alagút takarítását, üzemeltetését és a közterület-felügyeleti feladatok ellátását is.

„Én magam 35 éve nézem az aluljáró lerohadását. Akárhányszor keltem át rajta a Lehel téri vásárcsarnok felé, mindig azon tűnődtem, miért nem foglalkozik vele senki. Aztán a megválasztásomat követően kiderült számomra, hogy a rendszerváltás óta egyszerűen senkinek sem volt elég fontos, senki sem állt az ügy élére. Így aztán megkerestük a MÁV-ot, a fővárost és a XIII. kerületet is, összehoztuk a feleket, és ennek eredményeként az eddig horroralagútként emlegetett, leharcolt, a kerékpárosok számára veszélyes útvonal újjászületik. Terézváros nemcsak jelentős forrást biztosított a munkálatokra, hanem azt is vállalta, hogy a felújítás után is takarítja az alagutat és ellátja a közterület-felügyeletet” - mondta el Soproni Tamás polgármester abból az alkalomból, hogy augusztus 23-án elindult a Nyugati pályaudvar sínjei alatt futó, jelentősen leromlott állapotú Bajza-Bulcsú aluljáró felújítása.

 

A kivitelező hétfő reggel lezárta mindkét bejáratot, amely egész ősszel, a munkálatok végéig így lesz. 

 

Az aluljáró kedvelt és fontos útvonala a bringásoknak, a Magyar Kerékpárosklub jelenleg vizsgálja a lehetséges alternatív utakat.

 

Ahogy a polgármester szavaiból is kiderült, hosszú ideje volt fájó pont a terézvárosiak számára ez a helyszín, mert nemcsak leromlott állapotú, de az el nem különített kerékpáros forgalom miatt veszélyes, a bringásoknak csúszásveszélyes, korábban takarítatlan is volt és a padlózat lemezei éktelen hangot adtak ki. A bonyolult tulajdoni és fenntartói viszonyok (Terézváros mellett a MÁV, a XIII. kerület, valamint a főváros is érdekelt) miatt a VI. kerület új vezetése 2020-ban a kezébe vette a sürgető felújítás koordinálását és ennek lett látható eredménye a hétfői lezárás. 

 

 

A munkák során először elbontják az elhasználódott világítást (ez hétfőn már meg is történt), rendbe hozzák az aluljáró teljes belső felületét és a külső homlokzatokat, az alatta húzódó közműárkot felszámolják és az eddigi, balesetveszélyes lemezburkolatot kicserélik. Az alagút mostantól kerékpárosbarát lesz, ami biztosítja a biztonságos gyalogosközlekedést is, a kijáratok előtti felhajtókat pedig csúszásmentes burkolattal látják el. 

 

A teljes felújítás költsége körülbelül 100 millió forint, ennek nagy részét, 64 millió forintot Terézváros fordítja a munkálatokra, mondta el Győrffy Máté alpolgármester. 

 

Annak érdekében, hogy a felújítás tartós változást hozzon a helyszín állapotába, a VI. kerületi önkormányzat együttműködési és üzemeltetői megállapodást köt a többi érdekelt féllel. Ebben Terézváros többek között vállalja az aluljáróval kapcsolatos általános közterület-felügyeleti feladatok ellátását, valamint annak takarítását és üzemeltetését is.

 

Szöveg: Csepregi Botond

Fotó: Tuba Zoltán/kepszerk.hu