Kerékpárosbarát megoldásokról tárgyalt az önkormányzat

Nagyon sok konkrét javaslat, kiváló ötlet hangzott el a terézvárosi önkormányzat vezetői és a Magyar Kerékpárosklub és a Magyar Kerékpárosklub Budapest Belváros képviselőinek találkozóján.

Az önkormányzat határozott célja, hogy népszerűbbé és biztonságosabbá tegye Terézvárosban a kerékpározást, az erre szolgáló programok kidolgozásába nemcsak az itt élő bringásokat, de a Magyar Kerékpárosklub szakembereit is szeretné bevonni – mondta Soproni Tamás polgármester a civil szervezettel tartott első megbeszélésen. A távlati tervekről szólva elmondta, szeretnék, ha a Nagykörúton is védett kerékpárút jönne létre.

 

A Magyar Kerékpárosklub számos konkrét javaslatot tartalmazó csomaggal érkezett, aminek jó néhány pontjáról kiderült, hogy az az önkormányzat terveiben is szerepel. Temesvári Szilvia, Terézváros környezetvédelemért, civil ügyekért és egyházi kapcsolatokért felelős alpolgármestere a közös elképzelések sorából kiemelve példaként említette a társasházakban a kerékpártárolók építéséhez adandó önkormányzati támogatást, valamint az utcai kerékpártámaszok telepítését.

 

Az alpolgármester beszámolt arról is, hogy felmérték a polgármesteri hivatalban dolgozók közlekedési szokásait is, amiből kiderült, a munkatársak közül viszonylag kevesen autóznak, mintegy 10 százalékuk kerékpárral jár munkába, meghatározó többségük pedig a tömegközlekedést veszi igénybe.

 

A kerületben a környezeti terhelés csökkentése érdekében fontosnak tartja, hogy minél többen fedezzék fel, hogy a bicikli milyen kiváló közlekedési eszköz itt, a belvárosban is. A jó idő beköszöntével a biciklizés népszerűsítése érdekében bringásreggelit szerveznek majd, és környezetvédő kerékpárosnap is lesz – árulta el az alpolgármester. 

 

 
Jobbnál jobb ötletek hangzottak el a találkozón

 

 

Győrffy Máté, Terézváros fejlesztésért felelős alpolgármestere kifejtette, a közlekedési területen kifejezetten gyalogos- és kerékpárosbarát megoldásokra törekszenek. Hangsúlyozta: 2020 a tervezések éve, minden területen szívesen tesztelnek pilotprogramokat.

 

A Magyar Kerékpárosklub szakemberei a felfestésektől kezdve az egyirányú utcákban a kétirányú kerékpárforgalom bevezetésén át számos változtatást javasoltak, többek között a mellékutcákban a sebesség korlátozását szorgalmazták, ami nemcsak csendesebbé, de a gyalogosok és a biciklisek számára lényegesen biztonságosabbá tenné a közlekedést.  

 

A kifejezetten jó hangulatú, a bevált hazai és külföldi példákra is kitérő megbeszélés végén a résztvevők megállapodtak abban, hogy az önkormányzat szakemberei részletesen tanulmányozzák a kapott javaslatcsomagot, és a jövőben rendszeresen sort kerítenek hasonló egyeztetésekre.