Hasznos tanácsok a kánikula idejére

A tartós kánikula rendkívül megterheli a szervezetet, az egészség megóvása, a hőguta elkerülése érdekében érdemes betartani néhány szabályt.

Az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat szakemberei a 65 évnél idősebb szívbetegségben és magas vérnyomástól szenvedőknek, fogyatékossággal élőknek azt javasolják, a nagy melegben fokozódó panaszaikkal azonnal forduljanak orvoshoz!

 

Forró napokon inkább reggel vagy a koraesti és ne a déli órákban intézzék a napi bevásárlást. A kánikulában a legmelegebb déli órákat töltsék otthon, besötétített szobában, viszonylag hűvösben!

 

Akik szívgyógyszert szednek, a vízhajtás mellett is gondoskodjanak a folyadék folyamatos pótlásáról!

 

Fiataloknak

 

A fiatalok ugyan jobban bírják a kánikulával járó megterhelést, de azért részükről sem árt az óvatosság.

 

A szakemberek azt tanácsolják a fiataloknak, a tűző naptól széles karimájú kalappal, napszemüveggel védjék magukat. Viseljenek könnyű, világos színű, bő szabású, természetes anyagú, pamutból, lenből készült ruhákat!

 

Bőrtípusúknak megfelelő, fényvédő krémmel kenjék be magukat naponta többször is. A különösen érzékeny, világos bőrűek minimum 15, de inkább még magasabb faktoros naptejet használjanak!

 

A szabadban sportolók gyakran hűtsék le magukat, legalább napi 4 liter folyadékot fogyasszanak! Ne felejtsenek el gondoskodni a só pótlásáról sem!

 

Életkortól függetlenül általános jó tanács, hogy a nagy melegben zuhanyozzon naponta többször langyos vagy hideg vízzel!

 

Igyon sok, a szokásos mennyiségnél napi egy literrel több folyadékot, vizet, ásványvizet, teát, üdítőt, gyümölcs- és zöldséglevet, fogyasszon magas víztartalmú gyümölcsöket, aludtejet, kefirt vagy joghurtot!

 

Ne igyon kávét, az alkoholt, magas koffein- és cukortartalmú üdítőket!

 

Ha van elektromos ventilátora, légkondícionáló berendezése használja a nagy melegben!

 

Fotó: pixabay.com