Díjazták Terézváros kommunikációját

Négy gyémántdíjjal és egy különdíjjal ismerte el Terézváros kommunikációs tevékenységét a Magyar Marketing Szövetség. Díjazták a Terézváros melléd áll! programot is, amellyel a járvány alatti önkormányzati segítség jutott el gyors és közérthető üzenetekkel a lakossághoz.

Terézváros új vezetése az elmúlt két évben nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy az itt élők számára jól felismerhetően, egységes megjelenéssel és érthető formába öntve juttassa el azokat a híreket, intézkedéseket, amelyek segítik a mindennapjaikat, vagy amelyekről éppen a rendkívüli helyzetekben érdemes minél előbb értesülniük. Így lett önálló arculata az önkormányzatnak – korábban csak a címer jelenítette meg a kerületet –, ami nemcsak a külvilág felé való megjelenést segíti, hanem a lokálpatrióta érzést is erősíti az itt élőkben. A koronavírus-járvány okozta rendkívüli helyzet pedig egyedi megoldásokat kívánt és az önkormányzat támogatta a nehéz helyzetbe került kerületieket, vállalkozásokat, kiemelten a vendéglátósokat és a kultúra szereplőit is – mindezt jól látható kampányokkal megerősítve. A megújult kommunikációnál az átláthatóság, a közpénzzel való hatékony gazdálkodás elsődleges az önkormányzat számára.

 

Az itt élők már felfigyeltek erre az aktivitásra, és most komoly szakmai elismerés is megerősítette, hogy Terézváros jó irányba indult el. A Magyar Marketing Szövetség – a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete szakmai támogatásával – minden évben odaítéli a Magyar Városmarketing Díjat. Az elismerésnek az a célja, hogy a városok fejlesztésében egyre fontosabbá és egyre intenzívebbé váló marketingtevékenységre, annak sokszínűségére, eredményességére felhívja a figyelmet. A díjak azt a célt is szolgálják, hogy a sikeres és hatékony megoldások elismerésével és népszerűsítésével elterjedjenek ezek a jó példák. Az elismerés rangját jelzi, hogy idén rekordszámú, 320 pályázat érkezett a zsűrihez, amely ebben az évben a járványhoz kötődő tevékenységeket is külön értékelte. A 2021-es szakmai gálán Terézváros négy Városmarketing Gyémánt Díjat és egy Covid Marketing Különdíjat is begyűjtött.

 

Az elismerések:

 

Városmarketing Gyémánt Díj - belső kommunikáció és tartalom kategóriában; Covid Marketing Különdíj: Terézváros melléd áll!

Az önkormányzat már a járvány kezdetén döntött arról, hogy minden rendelkezésre álló eszközzel segíti a bajba került helyieket. A Terézváros melléd áll! programban állásvesztési támogatásra, krízistámogatásra, és veszélyhelyzeti bérletidíj-támogatásra pályázhattak az itt élők, majd kiegészült a vállalkozásoknak szóló támogatásokkal, illetve az diákoknak szóló online oktatást segítő lehetőséggel (laptop-pályázat). A meghirdetésénél az egyszerű, közérthető, lényegre törő és lehető legszélesebb körű kommunikáció volt a cél, hiszen ez adott esélyt arra, hogy sokan jelentkezzenek.

 

 

 

Városmarketing Gyémánt Díj – külső kommunikációs megoldások és tartalom kategóriában: Terézváros brand – a VI. kerület arculata

Terézváros önkormányzatának soha nem volt saját arculata, ezért 2020-ban a testület elfogadta az önkormányzat egységes megjelenését szolgáló arculati kéziökönyvet. Az önkormányzat vezetése határozott volt abban, hogy nem ,,dob ki” mindent, ami régi, hanem a tradíciókra építve alakít ki valami újat. Ezért a régi címer alapvető színeit, formavilágát megtartva alakított ki a megbízott szakember modern képi világot. Ezzel biztosított a folytonosság a régi és új között, hogy azok is elfogadjanak egy új megjelenést, akik a korábbihoz érzelmileg kötődtek.

 

 

Városmarketing Gyémánt Díj - belső kommunikáció és tartalom kategóriában: Terézvárosban eszem-iszom

Terézváros kávézóiról, éttermeiről is nevezetes, ezek azonban a járványhelyzetben kilátástalan helyzetbe kerültek. Az önkormányzat 8 pontos mentőcsomagot állított össze a vendéglátó vállalkozások megsegítésére, és ennek egyik eleme a kommunikációra épült. A Lakjunk jól! szlogennel elindított kapmányban az önkormányzat felkínálta saját felületeit a vendéglátóhelyeknek bemutatkozásra, illetve külön egy oldalt ajánlott fel kedvezményes kuponok elhelyezésére.

 

 

Városmarketing díj - külső kommunikáció és tartalom kategóriában: Ez is Terézváros! – videoklip pályázat

A Covid miatt nehéz helyzetbe került zenészekre és filmesekre gondolva indította el az önkormányzat az Ez is Terézváros! videoklip-pályázatot. Egyetlen kikötés volt: helyszínben vagy témaválasztásban kötődnie kellett az alkotásnak Terézvároshoz. Ezzel egy olyan csoportot célzott meg az elöregedő kerületben és a kerület határain kívül, amely korábban nem kötődött kerülethez, nem ismerte az önkormányzatot, nem ismerte a kerület értékeit. A pályázat megmozgatta a hazai zeneipart és felkeltette a zenei szaksajtó érdeklődését is.

 

 

Szöveg: Csepregi Botond